Prevex öppnar ny järnhandel i Borås

Prevex fortsätter sin expansion med ännu en butik. Nu är det dags för Borås att få en komplett yrkesbutik med ett brett sortiment av proffsprodukter. Preliminär öppning beräknas ske efter sommaren 2018.

Henrik Granath, VD på Prevex:
”En etablering i Borås känns naturlig för Prevex. Vi har många befintliga kunder i regionen, som vi nu kan serva ännu bättre med en butik. Vi har under det senaste året fördubblat antalet butiker, och i och med detta har vi nu en väldigt bra geografisk täckning i vårt område.”

Magnus Johansson, Regionchef Väst på Prevex:
Boråsetableringen bygger vidare på Prevex befintliga täckning i västra Sverige. Vi har hittat ett bra läge med stor möjlighet för kunder att lätt stanna till i butiken. Vi inleder omgående med en anpassning av lokalerna till vår verksamhet och ämnar öppna en fullskalig järnhandel efter sommaren 2018.”

Prevex med huvudkontor i Göteborg och butiker i både Hisings Backa Sisjön, Halmstad, Malmö och i Helsingborg vänder sig till talanger och proffs inom Bygg, VVS och Industrivaruhandeln. Inriktningen är försäljning, låsverkstad, maskinservice samt utbildning inom säkerhet och arbetsmiljöfrämjande produkter och tjänster.

Butiken på Tullkammaregatan (jämte Boråshallen) kommer att ha öppet alla vardagar mellan 06.30-16.30.

Ansvarig för etableringen är Magnus Johansson.

I samband med etableringen i Borås utannonserar vi även nya tjänster som kan sökas omgående via vår hemsida.

För mer information:

Magnus Johansson, Regionchef Väst, 0735-21 12 75